۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۴۰۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان با مواضع فعالانه پاسخ گستاخی های دشمن را بدهند | ملت خسته نمی شود

مسؤولان با مواضع فعالانه پاسخ گستاخی های دشمن را بدهند | ملت خسته نمی شود
امام جمعه قم با اشاره به گستاخی های اخیر آمریکا علیه ملت ایران تأکید کرد که مسؤولان باید با مواضع فعال خود پاسخ این گستاخی ها را بدهند و دشمن را به عقب برانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر اجرای عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی، اجرای عدالت و رفع تبعیض را سبب عنایت الهی و رفع بسیاری از مشکلات دانست.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان افزود: باید از فرصت های باقی مانده ماه شعبان استفاده کنیم تا با آمادگی وارد ماه مبارک رمضان شویم و بهره های لازم را ببریم.

نایب رییس جامعه مدرسین با گرامیداشت دهه تکریم مساجد اظهار داشت: مردم باید بیشتر با مساجد که خانه خدا هستند انس بگیرند، باید جایگاه و منزلت مساجد را حفظ کنیم، بر اساس روایات در قیامت مسجد و قرآن به خداوند متعال شکوه می برند.

وی ادامه داد: آبادانی الزاما به معنای آبادانی ظاهری و رنگ و لعاب نیست بلکه مسجد پر رونق مسجد آباد محسوب می شود، مردم باید جایگاه مساجد را پاس بدارند و به آن رونق ببخشند، باید برای مساجد جاذبه ایجاد کنیم تا پر رونق باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته سلامت ابراز داشت: مسأله سلامت تنها این نیست که به بیمارستان و درمانگاه مراجعه شود بلکه پیشگیری بهتر از درمان است و با پیشگیری می توان بیماری را ریشه کن کرد.

وی به روز ایمنی حمل و نقل اشاره و عنوان کرد: متأسفانه در زمینه حمل و نقل تلفات بسیاری داریم که نگران کننده است، متأسفانه خودروها و جاده ها استاندارد نبوده و رانندگان آشنا به کار نیستند که این عوامل سبب تلفات سنگین برای کشور خواهد بود، باید با همت مسؤولان جاده ها استاندارد شده و خودروسازان مردم را به بلا مبتلا نکنند.

امام جمعه قم با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: شورا به معنای کار و خرد جمعی است، شوراهای شهرها و روستاها باید برای خدمت رسانی درست به مردم تدبیر کنند، شوراها کمتر باید به اختلافات دامن بزنند و به جای توجه به منافع خاص باید به فکر مصالح عمومی جامعه باشند.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور اضافه کرد: در سیل اخیر افزون بر تلفات انسانی، خسارات بسیاری به مردم وارد شد، به تعبیر رهبر انقلاب سیل حضور مردم در برابر سیل ویرانگر وارد صحنه شد و به یاری سیل زدگان آمد، مردم از دورترین نقاط در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و هر کس بر اساس توان خود کمک و یاری کرد، طلاب و دانشجویان درس خود را تعطیل کردند و به کمک آسیب دیدگان شتافتند و صحنه ای فراموش نشدنی آفریدند، درود خدا به ملت ایران که همواره دشمنان را مأیوس می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با با بیان این که یکی از مشکلات جدی سیل زدگان گرمای تابستانی پیش رو است، گفت: خوشبختانه به صورت کلی وضعیت امداد و نجات و تغذیه مردم سیل زده مناسب است اما امروز مردم امکانات سرمایشی نیاز دارند.

وی افزود: دولت باید سریعتر خسارات را جبران کند چرا که عده ای از مردم کل هستی خود را از دست داده اند، یکی از مشکلات جدی سیل زدگان مسکن است که دولت باید کمک خیران در تأمین مسکن مردم آسیب دیده تسریع کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دشمنان در سیل اخیر هم دشمنی خود را آشکار کردند، اظهار داشت: دشمنان جلوی کمک ها و دریافت کمک توسط بانک ها را گرفتند، دشمن ادعا می کند با دولت ایران مخالف است اما هدف آن ها از بین بردن ملت ایران است اما ره به جایی نمی برند، مردم با همراهی و دلسوزی خود این کشور را آباد خواهند کرد.

وی با اشاره به روز کارگر ادامه داد: در اسلام کارگر عزت و آبرو دارد و محبوب است، پیامبر اسلام(ص) دست کارگر را می بوسید، رهبر معظم انقلاب شعار امسال را رونق تولید عنوان کردند اما تولید جز با همت بلند کارگران تحقق پیدا نمی کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران از دغدغه های جدی امروز است، ابراز داشت: باید نسبت به دستمزد و امنیت شغلی کارگران و تعامل بین کارگر و کارفرما تدابیر لازم اندیشیده شود و مسؤولان تسهیلات را برای کارگران و کارفرمایان فراهم کنند تا چرخ اقتصادی کشور به حرکت در آید.

وی عنوان کرد: باید مقابل واردات بی رویه بایستیم، اگر کالاهای خارجی به صورت بی رویه وارد شود کارخانه ها تعطیل و کارگر بیکار می شود، دستگاه قضا و دستگاه های اطلاعاتی باید مراقبت کنند تا کارخانه هایی که به بخش خصوصی واگذار می شوند کارگران را بیکار نکنند و به جای کارخانه برج بسازند، این یک فاجعه است و دستگاه قضایی و اطلاعاتی باید مراقب باشند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت روز شهادت شهید مطهری و روز معلم خاطرنشان کرد: معلمان الگوهای جامعه هستند، آموزش و پرورش الگو رفتاری و اخلاقی را در جامعه شکل می دهد، معلمان باید در کنار علم آموزی، اخلاق آموز نیز باشند.

وی اضافه کرد: باید حقوق معلمان را پاس بداریم تا جامعه ای سالم داشته باشیم، باید از رهگذر تربیت معلمان انسان هایی شجاع، پرتلاش و دارای ابتکار و خلاقیت تحویل جامعه داده شود.

آیت الله حسینی بوشهری با محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه گفت: بر اساس قوانین بین المللی نمی توان نیروهای مسلح یک کشور را تروریست اعلام کرد و اقدام آمریکا علیه سپاه ناشی از عصبانیت دشمن است چرا که با وجود هزینه های بسیار سپاه توطئه های آن را در منطقه خنثی کرده است.

وی افزود: دشمن تصور می کند با تروریست اعلام کردن، سپاه تضعیف می شود اما شاهد محبوبیت بیشتر سپاه بودیم و همه مردم و نهادها سپاهی شدند، حتی کسانی که اختلاف سلیقه داشتند متوجه شدند که هرجا خطری انقلاب را تهدید کرده سپاه در برابر دشمن ایستاده است.

امام جمعه قم با اشاره به اقدام نابخردانه آمریکا علیه فروش نفت ایران اظهار داشت: آمریکا تصور می کند ایران با لغو معافیت های نفتی دست روی دست می گذارد و منتظر اجازه و عدم اجازه آن ها می ماند، رهبر انقلاب فرمودند ایران هر مقدار که بخواهد نفت تولید و صادر می کند.

وی ادامه داد: مگر ما تاکنون منتظر آمریکا مانده ایم؟ ملت و مسؤلان باید فعالانه و با هوشیاری و بیداری در صحنه حضور داشته باشند و دشمن را که آخرین تلاش خود را برای ضربه به انقلاب انجام می دهد به عقب براند و شکست دهد، دشمن می خواهد ملت را خسته کند اما ملت ایران خسته نمی شود بلکه آمریکا و دشمنان را خسته می کند.

محمد قمین
ارسال نظرات